MaartenKenia.reismee.nl

Blog vanaf maandag 8 november

Halloow beste mensen,

Mijn exuses voor het verwaarlozen van mijn blog de laatste week. De reden is dat ik vooral druk ben geweest met het afmaken van mijn project en het plannen voor onze reis. Gelukkig wordt de reis eindelijk concreet en goedkoop. In Kenia is het de bedoeling dat je daadwerkelijk over alles onderhandeld. Bijvoorbeeld op de Masai Market (Grootste en meest toeristische markt van Nairobi) beginnen ze bij een bod van 150000 shilling (135 euro ofzo) voor een supermooi schaakbord. En uiteindelijk na heel heel heel lang volhouden eindig je bij een bedrag van 2000 shilling wat dus iets minder dan 20 euro betekent. Deze week hebben we de reisplannen weer een beetje aangepast op aanraden van een gozer waarbij we in de taxi stapte. Deze man (BOB) bleek namelijk 8 jaar lang als gids rondgereden te hebben en doet het nu nog af en toe voor een safari-bedrijfje. Bij een ander safari bureautje hebben we al afgedingd van 1100 naar 500 euro dus het gaat de goede kant op. Daarnaast dus een beetje de puntjes op de i gezet m.b.t. mijn project. Het is nu zo goed als af en morgen presenteer ik het samen met mijn buddy op Sasol. In een goede oude tijd kunnen jullie je misschien herinneren dat ik 2 buddy's had, maar 1 buddy is zonder iets te zeggen weer naar school gegaan en die komt niet meer terug. Misschien ben ik niet zo aardig voor haar geweest

Surprised

haha nee dat is het niet want ze wilde misschien wel gewoon op mijn verjaardag komen. Ik denk dat het gewoon iets cultureels bepaald is, evenals het constant moeten afdingen voor spullen. De enige plek waar het volgens mij niet normaal is om af te dingen is een grote Nakumati supermarkt ( soort AH van Kenia ome ed).

De laatste loodjes wegen wel zwaar zeg!! Op het moment dat ik hoorde dat de stage nog maar 2 weken zou duren, leek het wel of de dagen opeens meer dan 24 uur bezaten. Maar ik verheug me wel op het rondreizen en mijn lieve mama en ome wim weer te zien.

Daarnaast is mijn broertje deze week (16 november) natuurlijk 16 geworden!!! Dit betekent dat ik hem mee uitstappen kan nemen eneindelijk biertjes met hem mag drinken

Cool
Ik heb het wel erg gemist om niet op je verjaardag te zijn pikkie!!Hadden we samen ons eerste biertje kunnen drinken he....nu je 16 ben dan;)

Deze week heb ik ook een gesprek gehad met met stagebegeleidster van mijn Hogeschool. Ze belde hierheen om te vragen hoe alles ging en te praten met mijn Keniaanse stagebegeleidster hier bij Sasol. Dit was een vrij moeilijk gesprek tussen hun omdat ze elkaar volgens mij niet zo goed verstonden... Wel waren ze beide zeer positief over mij, wat natuurlijk absoluut niet onterecht is aangezien ik een zeer knappe en intelligente jongen ben

Wink
haha sorry maar niemand zegt het tegen me dus moet ik het mezelf maar voorhouden....ik heb wel even de emoticons knop gevonden, zien jullie het!!

Ik denk dat dit het wel weer redelijk was beste mensen. Oow op het bijzondere feit na dat ik tegenwoordig af en toe hard ga lopen met Stijn natuurlijk!! Bijzonder he!! Daarnaast ben ik begonnen met mijn eerste potjes schaak en heb ik in Nairobi remia knoflooksaus en mayo gevonden!!

Dit was het weer voor deze week!! Veel plezier in het koude Nederland!!

Ps--> vragen aan mensjes...

Steef en Tom wat zijn de vorderingen met onze woning of moet ik daadwerkelijk in een studentenflat gaan wonen?

Steefje regelneefje wat zijn de plannen voor oud en nieuw en kom ik er ook in voor?

Mama wat wil jij voor je verjaardag?

Tante Guda wat vond je van je cadeau?

Oma en opa leven jullie nog? Ik zal binnenkort eens bellen voor bevestiging...

Papa hoe is het ouwe?? Wanneer kunnen Laura en ik dat bakkie pleur komen drinken;)?

Ome ed en tante gina...geen vragen aangezien ik jullie net gesproken heb.

Tante Trudy beterschap!!

Martin Jol--> waar ben je allemaal mee bezig vent!!!!

Feyenoord--> Volgend jaar denk ik eerste!! van dejupiler league misschien:P

DAT WAS HET!!! CIAO TOT VOLGENDE WEEK MISSCHIEN

Reacties

Reacties

gina en ed

He knul,

wat een heerlijk lekker verhaal van jou. Heerlijk leesvoer. Waarom geen vragen aan ons. Ik ben nu heel erg teleurgesteld................;-]
Kom je niet bij ons langs als je weer terug in Hoogmadecity bent??? Natuurlijk samen met je meisje......... op de koffie of iets sterkers.

doei,
nog een er aantrekken en je ben er.........
Laat even weten wat ze vonden van je project.
Heb je een 10 of een.................:-(.shit cijfer.....

nogmaals grote doei......

Trudy

Hoi Maarten, dank je wel! Na een dagje bed ging ben ik 's avonds wel gaan werken, want ik had een invaldienst in een andere wijk. Alle collega's van die wijk gingen met elkaar uiteten en de cliënten hadden toch hulp nodig, dus samen met een collega uit mijn team de cliënten van het andere team geholpen, wat een gezoek naar adressen etc. Maar volgende week is het andersom, dan gaan wij uiteten.....................haha
Verder gaat het hier zijn gangetje, druk bezig met maken van suprises. Ciska komt er nu achter dat een strandbal droogblazen ivm papier maché (voor de helft) een lastige klus is, waait telkens weg ................leuk gezicht joh! Nog veel plezier daar en succes met de laatste loodjes.
Groetjes Trudy en de rest

essssss

Hai Neef, gaat het snel he? het eind al in zicht. enne ik mag eerder met arjan een biertje drinken dan jij YEAHAAA!!!! (ar, tis goed als ik ipv dat biertje een wijntje naar binnen giet toch?? ;-))

Je brotje(aka arjan (voor esther))

es: NEE vind me mamatje niet goed(A)(dit typ ik niet omdat ze nu naast me zit ofzo(A))

Maarteh: Mogge pikkie;)
nog een x bedankt voor me kadotje(alsje smsje nog niet geleze heb)
watsup?
Hier wel rustig, eindelijk lekker goed ingeburgerd op school enzo, moeder denkt dat ik een vriendin hebt(hilarisch)

haha dat eerste biertje gaat niet lukken bro, ik heb 16 november me allereerste biertje(altijd) van oomwim gekregen(wie geloofd dit)(ik typ allereerste ook niet omdat ik bang ben dat oom wim dit leest ofzo(A)

chill dat plannen van die reis goed gaat, probeer ma en snorrie ff te dumpen daar ofzo(A)

xxx je liefste(enige) brotje;)

Nelis

Yo, african tarzan!
Hoeveel kilo's ben je al lichter?? Bevalt de rijst nog een beetje en waar blijven de wel interessante foto's?
Hollandsche kus !

Stefan

Hey vent!

Super gefeliciteerd met je hartelijke verjaardag :D! Hoop dat je de kans krijgt het daar goed te vieren ;) Wilde je ook nog heel veel plezier wensen met je sightseeing trip door Kenia.

Wanneer je terug bent moeten wij snel een paar bieries drinken op het behalen van je 22ste levensjaar :P

Bye!

Peter en Guda

Hoi Maarten

van harte gefeliciteerd met jou 22e verjaardag

maak er een leuke dag van en doe jou vriendin, je moeder en Wim de groeten van ons
ene niet te veel bier gutsen he

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!