MaartenKenia.reismee.nl

blog vanaf 25 oktober

Hier weer een nieuw verhaal uit het verre Kenia:

Maandag 25 oktober

Van vandaag t/m woensdag krijgen alle keniaanse studenten een training. Dit betekent dat we alleen zijn bij Sasol. 's Maandags kwamen we daar aan en waren we daadwerkelijk de hele dag met zijn 3e op het kantoor ( Sandra, Laura en ik). Ik ben deze week voornamelijk bezig met het analyseplan.

Dinsdag 26 oktober

Vandaag ben ik thuis gebleven omdat ik toch geen internet nodig heb. Ik heb het analyseplan zo goed als afgemaakt. 's Avonds ben ik gaan hardlopen!! Dit ben ik van plan vaker te gaan doen...jammer alleen dat ik 3 dagen daarna nog spierpijn had.

Woensdag 27 oktober

Spierpijn!!

En voor de rest bezig geweest met het uitzoeken waar ik met mijn moeder en ome Wim naar toe wil als mijn stage afgelopen is. Ik ben ook begonnen met het uitwerken van de reis in een documentje voor mijn ouders. De planning is nu dat we deze reis gaan doen:

  • 1. Nairobi
  • 2. Kitui
  • 3. Nairobi - lake Nakuru
  • 4. Lake Nakuru - Masai Mara
  • 5. Masai Mara - Serengeti - lake Manyara
  • 6. Lake Manyara - Kilimanjaro
  • 7. Kilimanjaro - Malindi
  • 8. Malindi - Mombassa
  • 9. Mombassa - Nairobi

Ik ga dit weekend naar Nairobi om de reis te plannen.

Donderdag 28 oktober

Nog steeds spierpijn en document over de reis voor moeder en Wim uitgewerkt.

Vrijdag 29 oktober

Rond 2 uur naar Nairobi gegaan in een Matatu. Na ongeveer 3 tot 4 uur reizen kwamen we aan. De buddy van Laura en Sandra ging ook mee naar Nairobi (Miriam). Zij gaat namelijk elk weekend naar Nairobi en als ze maandag weer in Kitui moet zijn vertrekt ze hier maandagochtend om 5 uur. Daarnaast is het enige wat ze doet feesten. Ze bracht ons naar een hotel midden in Nairobi. Het central park hotel. Dit is een onwijs relaxt hotelletje met van alles en nog wat. Eindelijk weer een tv met voetbal bijvoorbeeld!! Heb ik maanden geen tv gezien... Daarnaast zag de kamer er erg goed uit! Dit komt waarschijnlijk ook door wat ik tegenwoordig gewend ben in Kitui. Op het moment dat ik een kamer binnenkom zonder vieze insecten en stromend warm water sta ik al helemaal perplex. Vrijdagavond gingen we in een gezellig restaurantje iets eten. De T-bone was meer dan lekker!! Ook omdat het eindelijk een keer iets anders was dan patat met kip. 's Avonds gingen we stappen met Miriam. Ze heeft ons meegesleept naar een paar clubs. Het gaat er hier wel heel anders aan toe dan in NL. Op de dansvloer staan namelijk allemaal tafels en stoelen waaraan je gaat zitten. Als er een hip Keniaans nummer komt, sta je opeens op en ga je dansen als je daar zin in hebt. De rest blijft dan zitten en gaat je aanstaren.

Zaterdag 30 oktober

Echt een topdag!!

's Ochtends lekker english breakfast op en ons klaargemaakt om door de stad te worden geleid door Miriam. Eerst even gepind, gelunched en Nederlandse kranten gekocht. Daarna zijn we naar de Masai Markt gegaan. Dit is een supergrote markt waar zo'n 500 kleedjes liggen met allemaal zelfgemaakte spullen erop. Een ideale plek voor souvenirs dus. Belangrijk is hier dat je veel gaat afdingen. Ze vragen namelijk belachelijke prijzen en jij moet ervoor zorgen dat je minder wordt afgezet dan de andere mzungu's. Ik vond het hilarisch om met al die mensen te gaan praten en ik vond het erg leuk om te onderhandelen over de prijzen. Zelfs Miriam was trots op me over de prijzen die ik regelde!!

Echt een kutavond!!

's Avonds gingen we naar Carnivore. Dit is een van de toprestaurants in Nairobi. We hadden eerst afgesproken met Stijn en Lesley maar uiteindelijk kwamen die niet meer. Toen we daar met zijn 3e zaten, kwamen ze toch opeens aangelopen met Robert en Vincent. Daarna gingen ze precies 1 tafeltje naast ons zitten. Hier hebben we ze over aangesproken en het bleek gewoon allemaal miscommunicatie te zijn. Daarna heb ik met Robert en Vincent staan praten met een Keniaanse beroemdheid. Ene Memmo...ik moet der nog steeds opzoeken via youtube. Goed...na dit gesprek ontstonden weer allerlei andere problemen, en daarnaast voelde ik me ook weer is niet lekker (wat ik de laatste tijd heel vaak heb...) dus uiteindelijk was het niet zo'n leuke avond als dat ik me van te voren had voorgesteld.

Zondag 31 oktober

Brak wakker. We gingen om 5 uur 's ochtends slapen en ik kwam om half 10 mijn bed uit voor een ranzig ontbijtje en omdat Miriam om 11 uur alweer voor de deur zou staan. Overigens was de reis regelen gisteren niet helemaal gelukt omdat de gene waarbij we het willen regelen in Kitui zit... Dit betekent dat we gewoon in Kitui hadden kunnen blijven. Ik heb als 2e ontbijt een pizza pepperoni op die echt moeilijk lekker was. Daarna hebben we eigenlijk meteen een matatu gepakt naar Kitui omdat we allemaal redelijk sago waren. De matatu kreeg ook nog pech onderweg waardoor we een nieuwe moesten nemen. Na uiteindelijk thuis gekomen te zijn hebben we een soepje gegeten en zijn we ons bed in gedoken.

Maandag 1 november

Vandaag schrijf ik de blog aangezien ik gisteren iets te brak was en we hadden een tijd geen stroom. De buddy's hebben wederom training t/m woensdag. Dit betekent dat ik vandaag thuis blijf om de resultaten te analyseren die ik in SPSS heb uitgevoerd. Ik hoop dit project een beetje snel af te kunnen maken, omdat er hierna een ander leuk project op me staat te wachten.

Tot volgende week!!

Reacties

Reacties

esther

woohoo eerste reactie ;-)

ongelovelijk dat je 4 uur in een bus moet zitten om erachter te komen dat de persoon die dan zit waar jij vandAAN KWAM.. BEST WEL EEN BEETJE HILARISCH! ;-) (OOPS CAPS) kijk weer uit naar nieuwe foto updates!

kussssssssssssss

esssssss

Gina en Ed

Hé Maarten,

Wat een belevenis weer.
Ik zie dat je geniet van je stage en van de vrije tijd.
Ik hoop voor dat je project goed kan afsluiten en dat het als voldoende wordt geaccepteerd zodat jij je helemaal kan storten op het volgende project.

Nog even en dan zit je tijd er op en ga je lekker met je moeder en Wim het land verkennen. Heerlijk...........
Geniet er van.........

Groetjes Gina en Ed

annemarie

hoi maarten,
volgens mij ben je een uitstekende handelaar!!!
als je ooit eens besluit het roer volledig omte gooien
weet je waar je geld mee kan verdienen!!!!!
grapje!!!
annemarie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!