MaartenKenia.reismee.nl

Blog vanaf maandag 1 november

Maandag 1 november

De buddy’s hebben weer is een training deze week. Dit betekent dat ik maandag, dinsdag en woensdag weer lekker hard thuis kan werken aan het project. Vandaag ben ik verder gegaan met de analyses in SPSS. Daarnaast ben ik ’s middags even naar de apotheek gegaan voor mijn koortslip. Ik kreeg van de apotheek een flesje voor brandwonden en een watje van 30 cm ofzo. Ze kennen hier het begrip koortslip niet helemaal.

Dinsdag 2 november

Vandaag keihard gewerkt aan het project. Ik heb de analyses zo goed als af. ’s Middags even boodschappen gedaan en afgesproken met Sammy. Sammy is de safaridude die onze safariplannen werkelijkheid gaat maken voor een mooi prijsje. De reis staat nu zo goed als vast. Dit gaan we doen:

Lake Nakuru

Masai Mara

Serengeti

Lake Manyara

Naar die grote berg…je weet wel die ene

Malindi

Mombassa

Voor een beter overzicht…even aan mijn moeder het documentje vragen de ik haar gestuurd heb.

Woensdag 3 november

Aan het project gewerkt. En met mijn moeder en broertje geskyped.’s Avonds zijn we naar Bavaria gegaan. Er waren daar zo bizar veel beesten…echt onwerkelijk!! Nu het regenseizoen is begonnen zie je overal insecten. Gelukkig hebben we anti-insectenwierook…dit werkt wel goed. Dat was het…

Haha ongunstig dat ik zo weinig te vertellen heb, maar de laatste weken maak ik gewoon niet zoveel mee aangezien ik alleen maar bezig ben met het project.

Donderdag 4 november

De buddy’s zijn terug van de training. Het probleem is alleen nu dat de hele SASOL staf naar Mombassa is om te chillen. Dit betekent dat we niets kunnen printen en we kunnen slechts in 1 van de 2 kantoren. Met mijn buddies een nieuwe planning gemaakt voor de komende weken. Daarna ben ik met Elisabeth ( buddy) gaan lunchen en daarna is ze met me meegegaan naar een Keniaanse kapper. Ik dwong haar om mee te gaan aangezien ik bang was dat de kapper mijn haar zou vernachelen. Desondanks gebeurde dit toch. De kapper had namelijk nog nooit gehoord van een schaar. Alles wat die deed, was met een tondeuse. Uiteindelijk was die alleen maar bezig met corrigeren. Uiteindelijk is het resultaat niet zo tegenvallend als je zou verwachten gelukkig.

Vrijdag 5 november

Weer thuis gewerkt aan het project. ’s Middags ging ik even naar ‘mama mwendi’. Dit is mijn persoonlijke buurtsuper. Onderweg kwam ik een blinde man tegen die in een plas aan het stampen was omdat die het niet meer snapte. Ik heb hem even begeleid naar zijn huisje. Je maakt echt leuke dingen mee tijdens zo’n wandeling overigens. Vorige keer ben ik zomaar bij een vreemde vrouw in de auto gestapt en heeft ze me naar het kantoor gereden. Daarnaast verbaas ik me helaas niet meer zo over het brandende afval, schreeuwende kinderen en loslopende dieren. ’s Avonds hadden we een feestje van 2 Nederlandse studenten die wel in Kitui zijn, maar niet voor SASOL werken. Hierna gingen we naar ‘Riverside’. Hier heb ik iets te veel gedronken.

Zaterdag 6 november

Hierdoor heb ik zaterdag de hele dag brakjes op bed gelegen.

Zondag 7 november

Vandaag ga ik weer lekker aan mijn project en andere dingen werken. Tot volgende week!!

Reacties

Reacties

Wouter

Die berg heet de Kirinyaga, prutser ;)

annemarie

Go ik zou dat kopje wel even willen zien!!!!!!!!

Tim

Ey Maarten,

Vermakelijke verhalen amigo. Lekker kort en krachtig ;-)
Wel jammer dat je 1/7 van je Kenia-reis brak op bed ligt, haha.. blame it on the alcohol :P
Ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal, je zal ongetwijfeld weer een hoop moeten SPSS'en, teveel drinken en leuke dingen meemaken daar. Enjoy,amigo! Wanneer kom je weer terug? Dan kunnen we weer 1x zwaar aan de Rosé :D xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!