MaartenKenia.reismee.nl

Verhaal vanaf woensdag 22 september

Reisblog vanaf woensdag 22 september:

Hallo lieve bloglezers,

Na net verloren te hebben met een moeilijk lang potje monopoly is het weer is tijd voor een nieuw blogverhaal. Ik kan me herinneren dat ik verteld heb dat ik al naar 1 succesvolle school qua implementatie van computers ben geweest, woensdag ben ik naar de 2e gegaan. Woensdagochtend heb ik de interviewvragen nog even aangepast en rond 11 uur zijn we naar het busstation gelopen om te wachten op de matatu (grote gammele bus waar zoveel mogelijk mensen in worden gestopt). Na ongeveer 3 uur gewacht te hebben, kwam er een taxi die mijn buddy geregeld had omdat de matatu er te lang overdeed. Met de taxi was het 2 uur rijden. De rit koste me maarliefst 200 shilling. Dit is 2 euro!!

Toen we aankwamen waren de scholen al dicht. Het plaatsje waar ik de school ging bezoeken heette Sombe. Het was eigenlijk gewoon 1 lange straat, waar zelfs geen supermarkt was. Wel 3 hotels, dus ik had keuze waar ik wilde slapen. Alle hotels koste 150 shilling (reken maar uit;) )

Na een hotel uitgezocht te hebben, gingen we eten bij de schoonzus van 1 van mn buddies (Catherine). We kwamen bij een gammel huisje, waar onwijs veel rode mieren gewoon over de muur liepen terwijl ik daarnaast zat te eten. Echt doodeng, maar wel grappig om mee te maken hoe de mensen hier leven. In het hele stadje was overigens geen elektriciteit. Na het eten ging ik naar mn hotelkamer, omdat iedereen hier om half 7 gaat slapen aangezien het dan donker is en er geen elektriciteit is. Eerst heb ik mijn buddies de kamer ingestuurd om enge beesten te spotten, en mijn klamboe goed te doen. Handig die buddies!!

De volgende dag moesten we erg opschieten, aangezien diezelfde taxi al om 11 uur weer naar Kitui ging. Dit betekende om 7 uur mn bed uit, om 8 uur bij die school te zijn. Hier moesten we helaas onwijs lang wachten op de directrice. Daarna werden we meegenomen door de ICT docent naar het computerlokaal. Er stonden heel veel nieuw gekochte computers. Het leek gewoon op een computerlokaal op een Nederlandse middelbare school. Het enige probleem was echter dat hun generator al een jaar lang stuk was, waardoor ze geen stroom hadden. Zonde van alle computers met windows Vista erop. Er werkte nu 4 computers op zonne-energie. De computers die het deden, waren dus wel goed. Ik ben erg benieuwd wat ik moet verwachten van de scholen, waar de computers geen succes zijn. De ICT docent was overigens erg nors en onvriendelijk.

Na de interviews afgenomen te hebben bij de docent en een aantal leerlingen, gingen we terug met de taxi. Terug in Kitui was ik opeens mn telefoon kwijt!! Ik besefte dat ik die in de taxi had laten liggen, dus mn buddy belde snel de taxi en die kwam terug met mijn telefoon. Het is hier niet meer dan normaal om alles wat je vind te houden. Ik heb de taxichauffeur 50 shilling gegeven, in de hoop ervoor te zorgen dat de volgende keer als hij iets vind, het dan weer terugbrengt. Vindersloon kennen ze namelijk ook niet, dus hij was er heel blij mee!!

Vrijdag 24 september

Vandaag een samenvatting gemaakt van de 2 scholen waar ik ben geweest. Conclusie is dat ze op de scholen waar computers als een succes worden gezien, ze gewoon gebruikt worden. Vanaf 4 uur naar Bavaria gegaan met zijn alle. Hier een paar biertjes gedronken en heerlijk gegeten. 'S Avonds naar Riverside gegaan (uitgaansplek). Het was heel grappig dat de hele staf van Sasol er ook was. Dit betekende dat ik gewoon met de directeur aan het dansen was. Na Riverside bed in gedoken. Ik voelde me echt onwijs slecht, na een half uur werd ik ook nog is heel misselijk en ben ik over mn nek gegaan. NIET DOOR DE ALCHOHOL!! Denk ik....

Na onwijs lang bezig te zijn geweest met opruimen, konden we eindelijk gaan slapen.

Zaterdag 25 september

Vandaag de hele dag niet zoveel vermeldenswaardig meegemaakt. Een beetje gewerkt aan het project, en een aantal films gekeken.

Zondag 26 september

Vandaag hebben we het hele huis opgeruimd. Ik heb met pijn en moeite 1 bed uit mijn kamer gehaald, om die te ruilen met het bed van Stijn in de andere kamer zodat ik een 2 persoonsbed in onze kamer kan maken. Het bed eruit halen was al vrijwel onmogelijk, laat staan het bed er in de andere kamer inkrijgen. Het staat dus nu tussen de 2 kamers onwijs in de weg, maar morgen komt Patrick onze klusjesman/bewaker het bed uit elkaar halen en in de andere kamer in elkaar zetten.

'S Avonds zijn we uit eten gegaan in Bavaria. Daarna ons bed ingedoken.

Maandag 27 september

Vandaag vroeg me bed uitgegaan omdat ik om 9 uur bij Sasol moest zijn. Ik ga vandaag een planning maken en een aantal stukken nalezen over het maken van enquête vragen. Daarnaast ga ik de buddy's aan het werk zetten. Ze worden namelijk een beetje bijdehand. Ik wil volgende week de 2 minder succesvolle scholen interviewen. Maar dan zijn we wel de hele week weg uit Kitui. Mijn buddy's willen liever deze week 1 school bezoeken (woensdag t/m vrijdag) en volgende week (dinsdag t/m donderdag). Anders beweren ze te moe te worden, maar zodoende verspelen we wel een week en is het twijfelachtig of we de interviewvragen afkrijgen voor aankomende woensdag...

Vandaag laat ik mijn buddy's dus uitzoeken of het mogelijk is de 2 scholen in 1 week te doen.

Dit was het weer voor de komende paar dagen. Ik zit te bedenken of er nog andere dingen te melden zijn:

  • - Ik schijn een ‘relatie' te hebben :P
  • - Deze week gaat iedereen uit mn compound op pad, dus zal ik een paar dagen helemaal alleen zitten.
  • - Ik ben helemaal lek gestoken door muggen
  • - Wanneer speelt ajax tegen Milan??

GROETJES ALLEMAAL EN BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES!!!!

Reacties

Reacties

Wouter

Gozer, een relatie? Met wat dan?

Gina en Ed

Hoi Maarten,

ben je daar nu pas achter?
Wij hadden daar al na je eerst blog een vermoedde van. Wij hopen dat het een leuk meisje is waar je heel gelukkig bij bent. Ik ben benieuwd hoe ze er uit ziet? Je weet wel waar iedereen nieuwsgierig naar is......... vertel op jongen en stelt ons niet zo lang in de onzekerheid..........
Maarten wij willen graag met je skype...........
Kan je even je telefoonnummer mailen dan sturen wij een sms-je wanneer wij on-line gaan.

Succes deze week met het bezoeken van de twee scholen. Zijn dit de scholen waar de computers niet gebruikt worden?

Jongen vertel iets meer over de inhoud en doel van je onderzoek. Ik ben zo nieuwsgierig..

Veel plezier in je eentje..... zo zielig en alleen.... wij denken aan je.......

Tom

dinsdag spelen ze!
Ik heb zowaar dit stuk gelezen :) goed he?
ennuh relatie wtf? ik ga je effe mailen want ik moet je wat meuk vragen wat niet hier hoeft te staan dus check je mail straks effe

X

Rogier

Wat heb je nog meer uitgespookt met de directeur? ;)

esther

Vet gaaf!, wel raar dat je eigelijk met de bus meewilde en daar nog 3 uur op hebt zitten wachten ook.... vor 2 eurie spring je toch meteen in die taxi! enne luie buddies hoor, gewoon ff hollands knallen.... wel handig dat die scholen computers krijgen en geen werkende generator.... over goede aanpak gesproken :P ze hadden beter een electricien/monteur/reparateur team kunnen sturen dan een psycholoog :P

Je brotje

stoere verhalen hoor;) gewoon die buddy's straffen joh als ze lui zijn;) hoop dat je het nogsteeds naar je zin heb en geen malaria krijgt;)

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!